Потврда о раду у иностранству коју издаје Амбасада Републике Србије у Краљевини Шведској (у даљем тексту Амбасада) односи се на држављане Републике Србије који су на раду у Шведској повели најмање две пуне године рада и за које су плаћене пореске обавезе.
Потврда о раду проведеном у иностранству користи се за царинску повластицу приликом селидбе предмета домаћинства у Републику Србију.
Приликом подношења захтева за Потврду о раду проведеном у иностранству („царинска потврда“) неопходно је да странка има валидан доказ о раду проведеном у Краљевини Шведској – Incomsdeklaration 1 - посебно за сваку претходну пуну годину рада а коју издаје Управа пореза у Шведској – Skatteverket, као и важећи спрски пасош.
Минимални период за који се може издати Потврда о раду проведеном у иностранству је рад пуне две године за које је неопходно прибавити горе наведени документ од шведске Управе пореза и он се односи на царинску повластицу у износу до 20.000.- евра.
Царинска повластица се остварује у надлежној царинарници у односу на место (град или општина) где странка има пријављено пребивалиште у Републици Србији.
Царинска повластица се остварује у редовном царинском поступку што значи да је није могуће реализовати на граничном прелазу у оквиру скраћеног царинског поступка.
Потврда о раду проведеном у иностранству на период од пуних 10 година се односи на царинску повластицу која није новчано лимитирана Царинским законом Републике Србије.
Потврда о раду проведеном у иностранству коју издаје Конзуларно одељење Амбасаде је важећа једну календарску годину од датума издавања.
Потврда се добија истог дана када се захтев поднесе са оригиналним документима из Управе пореза у Шведској и уз наплату припадајуће таксе, као и уз попуњен и потписан образац Захтев за издавање Потврде о раду проведеном у иностранству где је неопходно уписати и период боравка у иностранству (приложен на крају текста са Пријемним обрасцем Амбасаде који такође треба попунити пре доласка у Амбасаду).
Такса се наплаћује у Амбасади након овере документа искључиво путем банкарске картице или путем апликације SWISH. Напомињемо да се не прихвата уплата такси у готовом новцу.
Цене услуга су истакнуте у Ценовнику административних такси.
За све додатне информације неопходно је да се обратите искључиво путем и-мејла Конзуларном одељењу Амбасаде Републике Србије у Краљевини Шведској на адресу: consular.stockholm@mfa.rs
ФОРМУЛАРИ / ОБРАСЦИ:
/упис података у обрасцима или формуларима се могу уносити, по сопственом избору, ћириличним или латиничним писмом/
Пријемни образац - Амбасада Републике Србије у Стокхолму
Формулар - Захтев за издавање Потврде о раду проведеном у иностранству