УТВРЂИВАЊЕ ДРЖАВЉАНСКОГ СТАТУСА РЕПУБЛИКЕ СРБИЈЕ – члан 44 Закона о држављанству Републике Србије
Захтев за утврђивање држављанског статуса Републике Србије по члану 44 Закона о држављанству републике Србије се подноси лично у Конзуларном одељењу Амбасаде Републике Србије уз важећи шведски идентификациони документ – пасош или националан лична карта коју издаје Полицијска управа /Polismyndigheten/ Краљевине Шведске.
Према члану 44. Закона, за лице које је стекло држављанство Републике Србије а није уписано у матичну књигу рођених или у евиденције држављана Републике Србије вођене по досадашњим прописима, министарство надлежно за унутрашње послове утврдиће држављанство тог лица на његов захтев, односно на захтев надлежног органа који води поступак у вези са остваривањем права лица или по службеној дужности.
О утврђивању држављанства Републике Србије министарство надлежно за унутрашње послове доноси решење. Лице за које је утврђено држављанство Републике Србије уписује се у евиденцију држављана Републике Србије која се води по одредбама овог закона.
Потребна документа која треба да се приложе приликом подношења захтева:
1. доказ да није уписан у евиденцију држављана Републике Србије на територији Републике Србије (по месту рођења подносиоца захтева, односно месту рођења или пребивалишта његових родитеља);
2. извод из матичне књиге рођених; /овај документ може да се прибави у Амбасади Републике Србије уз надокнаду за припадајућу таксу/
3. уверење о држављанству за родитеље које садржи клаузулу о основу и датуму уписа у евиденцију држављана Републике Србије које се издаје на основу евиденције која је вођена према ранијим законима;
4. извод из матичне књиге венчаних за родитеље;
5. извод из матичне књиге венчаних на име подносиоца захтева
6. документ којим доказује претпоставку држављанства (пасош, војна књижица, и томе слично);
Амбасада може тражити и додатна документа, на основу захтева државног органа у Републици Србији.
Поступак подношења захтева за утврђивање држављанства Републике Србије члан 44 Закона о држављанству републике Србије
Странка захтев подноси лично.
Неопходно је да се попуне формулари и обрасци који су приложени на крају овог текста, а које можете преузети у PDF формату, и да их странка донесе са собом уз остала, горе наведена, документа.
Приликом подношења захтева конзуларни службеник ће проверити да ли су документи валидни и уколико су прибављени сви тражени документи приступиће се обради захтева странке и проследити надлежном државном органу републике Србије: МУП РС, Дирекција полиције, Управа за управне послове, Одељење за држављанство са седиштем у Београду.
Надлежни државни орган након пријема захтева и припадајућих документа може додатно тражити одређена друга документа које је странка у обавези да прибави.
Уколико се не удовољи траженој допуни докумената у року од једне календарске године од датума пријема обавештења о допуни предмета, захтев се обуставља и прекида без могућности да се врате предата документа.
Поступак утврђивања држављанског статуса уобичајено траје од три до шест месеци након чега се доноси Решење о утврђеном или не-утврђеном држављанском статусу о чему се странка обавештава. Странка је у обавези да преузме Решење у периоду од шест месеци од дана када је обавештена да јој је престало држављанство Републике Србије.
Такса се наплаћује у Амбасади након предаје захтева искључиво путем банкарске картице или путем апликације SWISH. Напомињемо да се не прихвата уплата такси у готовом новцу.
Цене услуга су истакнуте у Ценовнику административних такси.
За све додатне информације неопходно је да се обратите путем и-мејла Конзуларном одељењу Амбасаде Републике Србије у Краљевини Шведској на адресу: consular.stockholm@mfa.rs
ФОРМУЛАРИ / ОБРАСЦИ:
/упис података у обрасцима или формуларима се могу уносити, по сопственом избору, ћириличним или латиничним писмом/
Пријемни образац - Амбасада Републике Србије у Стокхолму
Формулар - Захтев за утврђивање држављанског статуса Републике Србије