Конзуларно одељење Амбасаде Републике Србије у Краљевини Шведској надлежно је да прими захтеве за упис чињенице смрти која је настала у иностранству ради уписа у матичне евиденције Републике Србије.
Потребна документа за пријаву чињенице смрти ради уписа у матичне евиденције Републике Србије
1. Извод из матичне књиге умрлих од Управи пореза, Skatteverket, оверен печатом и потписан (Dödsfallsintyg och släktutredning), затим оверен од стране Notarius Publicus-a (овера печатом Apostille) и након тога преведен на српски језик ћириличним писмом код овлашћеног преводиоца
2. Извештај о смрти од Управе преза, Skatteverket, оверен печатом и потписан Dödsbevis оверен од стране Notarius Publicus-a (овера печатом Apostille) и преведен на српски језик ћириличним писмом код овлашћеног преводиоца
3. Извештај лекара о узроку смрти од Socialstyrelsen (Dödsorsaksintyg) оверен (Apostille-ом) и званично преведен на српски језик ћириличним писмом код овлашћеног преводиоца
4. Српски пасош преминуле особе и/или лична карта
5. Важећи идентификациони документ члана породице који подноси захтев за упис чињенице смрти у матичне евиденције Републике Србије
Поступак подношења захтева
Захтев за упис чињенице смрти у матичне евиденције Републике Србије подноси лично, члан породице или овлашћено погребно предузеће.
Амбасади Републике Србије у Стокхолму се подноси Захтев за пријаву чињенице смрти за преминулу особу, држављанина Републике Србије, која је преминула у иностранству (образац 16). Конзуларно одељење Амбасаде, након обраде предмета, прослеђује оригиналну документацију матичној служби места, општина или град, где је преминула особа имала пријављено пребивалиште која врши упис у матичне евиденције.
Захтев за упис чињенице смрти, од стране члана породице или овлашћеног лица, уз прибављену документацију како је раније наведено, може се предати непосредно и у матичној служби места пребивалишта покојне особе у Србији а не само у Амбасади.
Такса се наплаћује у Амбасади након предаје захтева искључиво путем банкарске картице или путем апликације SWISH. Напомињемо да се не прихвата уплата такси у готовом новцу.
Цене услуга су истакнуте у Ценовнику административних такси.
За све додатне информације неопходно је да се обратите путем и-мејла Конзуларном одељењу Амбасаде Републике Србије у Краљевини Шведској на адресу: consular.stockholm@mfa.rs
ФОРМУЛАРИ / ОБРАСЦИ:
/упис података у обрасцима или формуларима се могу уносити, по сопственом избору, ћириличним или латиничним писмом/
Пријемни образац - Амбасада Републике Србије у Стокхолму
Формулар - Захтев за упис чињенице смрти
Листа овлашћених преводилаца са шведског на српски језик