Printer Friendly Version ПРИЈАВА ЧИЊЕНИЦЕ СМРТИ @ 15 December 2024 07:18 AM

Конзуларно одељење Амбасаде Републике Србије у Краљевини Шведској надлежно је да прими захтеве за упис чињенице смрти која је настала у иностранству ради уписа у матичне евиденције Републике Србије. 

Потребна документа за пријаву чињенице смрти ради уписа у матичне евиденције Републике Србије

1. Извод из матичне књиге умрлих од Управи пореза, Skatteverket, оверен печатом и потписан (Dödsfallsintyg och släktutredning), затим оверен од стране Notarius Publicus-a (овера печатом Apostille) и након тога преведен на српски језик ћириличним писмом код овлашћеног преводиоца

2. Извештај о смрти од Управе преза, Skatteverket, оверен печатом и потписан Dödsbevis оверен од стране Notarius Publicus-a (овера печатом Apostille) и преведен на српски језик ћириличним писмом код овлашћеног преводиоца

3. Извештај лекара о узроку смрти од Socialstyrelsen (Dödsorsaksintyg) оверен (Apostille-ом) и званично преведен на српски језик ћириличним писмом код овлашћеног преводиоца

4. Српски пасош преминуле особе и/или лична карта

5. Важећи идентификациони документ члана породице који подноси захтев за упис чињенице смрти у матичне евиденције Републике Србије

Поступак подношења захтева

Захтев за упис чињенице смрти у матичне евиденције Републике Србије подноси лично, члан породице или овлашћено погребно предузеће.

Амбасади Републике Србије у Стокхолму се подноси Захтев за пријаву чињенице смрти за преминулу особу, држављанина Републике Србије, која је преминула у иностранству (образац 16). Конзуларно одељење Амбасаде, након обраде предмета, прослеђује оригиналну документацију матичној служби места, општина или град, где је преминула особа имала пријављено пребивалиште која врши упис у матичне евиденције.

Захтев за упис чињенице смрти, од стране члана породице или овлашћеног лица, уз прибављену документацију како је раније наведено, може се предати непосредно и у матичној служби места пребивалишта покојне особе  у Србији а не само у Амбасади.

Такса се наплаћује у Амбасади након предаје захтева искључиво путем банкарске картице или путем апликације SWISH. Напомињемо да се не прихвата уплата такси у готовом новцу.

Цене услуга су истакнуте у Ценовнику административних такси.

За све додатне информације неопходно је да се обратите путем и-мејла Конзуларном одељењу Амбасаде Републике Србије у Краљевини Шведској на адресу: consular.stockholm@mfa.rs

 

ФОРМУЛАРИ / ОБРАСЦИ:

/упис података у обрасцима или формуларима се могу уносити, по сопственом избору, ћириличним или латиничним писмом/

Пријемни образац - Амбасада Републике Србије у Стокхолму

Формулар - Захтев за упис чињенице смрти 

Листа овлашћених преводилаца са шведског на српски језик