Захтев за издавање путног листа – за држављане Републике Србије Уводни део Амбасада Републике Србије у Стокхолму (у даљем тексту Амбасада) има надлежност да изда привремени путни документ за повратак у Републику Србију – Путни лист држављанима Републике Србије. Путни лист се може издати за дете до навршене прве године живота а које ће бити пријављено у матичне евиденције и Књигу држављана у Републици Србији и биће направљен пасош детету под условом да је, најмање, један родитељ држављанин Републике Србије. Издавање Путног листа за дете које је старије од једне године живота документ се издаје само уколико је дете уписано у матичне евиденције и Књигу држављана Републике Србије. Путни лист има важност тридесет (30) дана од датума издавања и служи само за једно путовање, односно, један улазак у Републику Србију. Улазак у Републику Србију је могућ директним авио-летом или у случају путовања друмским превозним средством под условима да се путовање одвија у правцу Републике Србије без задржавања у земљама транзита дуже од разумно потребног времена за путовање кроз ту земљу. Са издатим путним листом у Амбасади и одласком у Републику Србију није могуће да се оствари и повратак у Краљевину Шведску или одлазак у неку другу државу.
1. Истекла важност пасоша држављанина Републике Србије 2. Изгубљен пасош држављанина Републике Србије 3. Оштећен пасош држављанина Републике Србије 4. Прибављени документи за пријаву рођења и упис у држављанство Републике Србије за дете до навршене прве године живота а које ће бити пријављено у матичне евиденције и Књигу држављана у Републици Србији и биће направљен пасош детету под условом да је, најмање, један родитељ држављанин Републике Србије. 5. за ситуацију да је дете старије од једне године или малолетно лице а које је пријављено у матичним евиденцијама Републике Србије али не поседује пасош, већ ће захтев за пасош бити поднет у Републици Србији у надлежном МУП-у места где је пријављено пребивалиште детета, малолетног лица или једног од родитеља
ad 1. у случајевима када се подноси захтев за издавање Путног листа из разлога што је истекла важност пасоша особе која подноси захтев, Путни лист се издаје истог дана ad 2. у случају губитка пасоша неопходно је да се, приликом захтева за издавање Путног листа, донесе оригинал Записника из Полиције о пријави губитка пасоша из Полицијске управе у Шведској или Полицијске управе оне државе у којој је пасош изгубљен (не треба превод овог документа); у овом случају неопходно је да се изврши идентификација особе која је изгубила пасош уколико та особа нема личну карту издату у Републици Србији или се ни на један начин не може, непосредно, утврдити идентитет те особе; уколико се идентитет особе која је поднела захтев за издавање путног листа мора утврдити путем провере у МУП-у Републике Србије (МУП РС), Путни лист се не може добити истог дана када је и захтев поднет, већ након добијене сагласности од стране МУП-а РС ad 3. У случају оштећења пасоша неопходно је да се путем приложеног пасоша може непосредно утврдити идентитет особе која подноси захтев за издавање Путног листа и у том случају путни лист се издаје истог дана када је захтев и поднет ad 4. У случајевима када се подноси захтев за издавање Путног листа за дете до навршене једне године живота неопходно је да се приложи оригинал докумената који служе за пријаву рођења и упис у држављанство Републике Србије и то: Personbevis на име детета где су уписани сви подаци о родитељима коју издаје Управа пореза у Шведској (Skatteverket); овај документ мора бити прописно оверен овером Апостил (Apostille) код шведског нотара (Notarius Publicus) и преведен на српски језик ћириличним писмом код овлашћеног преводиоца; Амбасада ће прихватити ове документе и у условима да није приложен превод ad 5. У случају када је дете са навршеном једном годином или малолетно лице а које не поседује путну исправу (пасош) већ ће Захтев за пасош бити поднет у надлежном МУП-у места где де је пријављено пребивалиште детета, малолетног лица или једног од родитеља и где ће се прибавити пасош неопходно је да је дете или малолетно лице пријављено у матичним евиденцијама Републике Србије и уписано у Књигу држављана Републике Србије; испис из централног регистра матичних евиденција Извода из матичне књиге рођених и Уверења о држављанству конзуларно одељење ће прибавити по службеној дужности - странке не морају поседовати оригинал ових докумената. Препоручујемо да пре подношења захтева за издавање Путног листа у овом случају проверите, уколико нисте сигурни да су уписи извршени, да ли је дете или малолетно лице уписано у централни регистар матичних евиденција који се води при Министарству државне управе и локалне самоуправе путем електронске поште на доле назначеној и-мејл адреси
Поступак издавања Путног листа захтев се подноси лично за особу која тражи да се изда путни лист. 1. у случајевима да се захтев подноси за дете или малолетно лице, неопходно је присуство оба родитеља са важећим идентификационим документима (национални пасош или национална лична карта земље чији је држављанин); 2. уколико један од родитеља не може да буде присутан неопходно је да други родитељ овери код нотара сагласност или овлашћење да се путни лист детету или малолетном лицу изда без његовог личног присуства; уз оверену сагласност или овлашћење неопходно је да се приложи копија националног пасоша или националне личне карте родитеља који није лично присутан и на кога се сагласност/овлашћење односи; 3. у случјају када само један од родитеља самостално врши родитељско право, неопходно је да, приликом подношења захтева, са собом има оригиналну правоснажну судску пресуду јер се без тог документа не може издати Путни лист детету или малолетном лицу
4. Приликом подношења захтева за издавање Путног листа неопходно је да се донесу две (2) фотографије лица особе за коју се захтев подноси димензије 3,5 х 4,5 цм. 5. Приликом подношења захтева за издавање Путног листа неопходно је:
5.1. попунити пријемни захтев Амбасаде (приложен на крају текста) и
6.1. У случајевима губитка пасоша неопходно је попунити образац – Пријава странке о губитку пасоша (приложен на крају текста); у овом случају, додатно, саставља се Решење проглашењу пасоша неважећим које странка мора преузети како би приложила у надлежном МУП-У РС приликом подношења захтева за нови пасош; на ово Решење које се саставља у Амбасади, наплаћује се додатна такса. 6.2. У случајевима оштећења пасоша неопходно је попунити образац – Изјава странке на околности оштећења путне исправе (приложен на крају текста)
Амбасада издаје Путни лист истог дана када је захтев поднет уз услов да је непосредно утврђен идентитет особе која подноси захтев за Путни лист. У случајевима када се не може непосредно утврдити идентитет особе која подноси захтев за издавање Путног листа, Амбасада издаје Путни лист након добијене сагласности од стране МУП-а РС. У случају да странка не може да дође у Амбасаду да преузме Путни лист, исти се може послати поштом уз прецизно дату адресу на коју треба послати документ и плаћање надокнаде поштанских трошкова.
Такса се наплаћује у Амбасади након овере документа искључиво путем банкарске картице или путем апликације SWISH. Напомињемо да се не прихвата уплата такси у готовом новцу. Цене услуга су истакнуте у Ценовнику административних такси. За све додатне информације неопходно је да се обратите путем и-мејла Конзуларном одељењу Амбасаде Републике Србије у Краљевини Шведској на адресу: consular.stockholm@mfa.rs
Пријемни образац - Амбасада Републике Србије у Стокхолму Формулар - Захтев за издавање Путног листа Формулар - Пријава странке о губитку пасоша Формулар - Изјава странке на околности оштећења путне исправе |