Carina

Konzularno odeljenje - rad sa strankama - radnim danima 10:00-13:00 časova

za uslugu preuzimanja novog pasoša i izdavanje pristupnih parametara za aplikaciju ConsentID nije potrebno zakazati termin

za sve ostale usluge zakazivanje termina za konzularne usluge je obavezno:

Postupak elektronskog zakazivanja termina za konzularne usluge

Portal e-Uprava za zakazivanje termina 

za prijavu u Kraljevini Švedskoj neophodno je da koristite slovo Š / Š na tastaturi kako se piše u srpskom jeziku (ne slovo S / S)

za dodatne informacije kako da zakažete termin, molimo da kliknete na elektronsku vezu (link) POMOĆ na portalu "e-uprava" Republike Srbije.


POTVRDA o radu provedenom u inostranstvu

koju izdaje Ambasada Republike Srbije (u daljem tekstu Ambasada) u Kraljevini Švedskoj odnosi se na državljane Republike Srbije.

Prilikom podnošenja zahteva za Potvrdu o radu provedenom u inostranstvu („carinska potvrda“) neophodno je da stranka ima validan dokaz o radu provedenom u Kraljevini Švedskoj – Incomsdeklaration 1 - posebno za svaku prethodnu punu godinu rada a koju izdaje Uprava poreza u Švedskoj – Skatteverket, kao i važeći sprski pasoš.

Minimalni period za koji se može izdati Potvrda o radu provedenom u inostranstvu je rad pune dve godine za koje je neophodno pribaviti gore navedeni dokument od švedske Uprave poreza i on se odnosi na carinsku povlasticu u iznosu do 20.000.- evra.

Carinska povlastica se ostvaruje u nadležnoj carinarnici u odnosu na mesto (grad ili opština) gde stranka ima prijavljeno prebivalište u Republici Srbiji.

Carinska povlastica se ostvaruje u redovnom carinskom postupku što znači da je nije moguće realizovati na graničnom prelazu u okviru skraćenog carinskog postupka.

Potvrda o radu provedenom u inostranstvu na period od punih 10 godina se odnosi na carinsku povlasticu koja nije finansijski ili novčano limitirana Carinskim zakonom Republike Srbije.

Potvrda o radu provedenom u inostranstvu koju izdaje Konzularno odeljenje Ambasade republike Srbije u Stokholmu je važeća jednu kalendarsku godinu od datuma izdavanja.

Potvrda se dobija istog dana kada se zahtev podnese sa originalnim dokumentima iz Uprave poreza u Švedskoj i uz naplatu pripadajuće takse, kao i uz popunjen i potpisan obrazac Zahtev za izdavanje Potvrde o radu provedenom u inostranstvu gde je neophodno upisati i period boravka u inostranstvu (priložen na kraju teksta sa Prijemnim obrascem Ambasade koji takođe treba popuniti pre dolaska u Ambasadu).

Taksa za izdavanje Potvrde o radu provedenom u inostranstvu ("carinska potvrda") je iskazana u cenovniku Konzularne usluge

Za sve dodatne informacije neophodno je da se obratite isključivo putem i-mejla Konzularnom odeljenju Ambasade Republike Srbije u Kraljevini Švedskoj: consular.stockholm@mfa.rs

 

FORMULARI/OBRASCI:

/upis podataka u obrascima ili formularima se mogu učiniti ćiriličnim ili latiničnim pismom /

Prijemni obrazac - Ambasada Republike Srbije u Stokholmu

Formular - Zahtev za izdavanje Potvrde o radu provedenom u inostranstvu


OPŠTE INFORMACIJE O IZDAVANjU CARINSKE POTVRDE

 

Informacije i najčešća pitanja o carinskim formalnostima prilikom ulaska u Republiku Srbiju možete naći ovde.

Carinska potvrda

Diplomatsko-konzularna predstavništva izdaju potvrdu potrebnu radi uvoza predmeta za domaćinstvo bez plaćanja carine.

Na potvrdu imaju pravo državljani Republike Srbije koji su proveli neprekidno na radu u inostranstvu najmanje dve godine. Lica koja su provela na radu u inostranstvu do deset godina oslobođeni su plaćanja uvoznih dažbina na predmete domaćinstva do ukupne vrednosti od 20.000 evra. Lica koja su provela na radu u inostranstvu preko deset godina oslobođeni od plaćanja uvoznih dažbina na predmete domaćinstva bez ograničenja u ukupnoj vrednosti.

Boravak u inostranstvu nije osnov za sticanje prava na bescarinski uvoz. Potvrda se odnosi samo na uvoz predmeta za domaćinstvo u Republiku Srbiju i važi godinu dana od dana izdavanja.

Za izdavanje carinske potvrde potrebno je obratiti se diplomatsko-konzularnom predstavništvu Republike Srbije u zemlji boravka.