Пријава и одјава боравка
Поступак заказивања за конзуларну услугу у Амбасади Републике Србије у Стокхолму
ВАЖНО:
- напомињемо да се један термин односи само на једну особу и једну конзуларну радњу (нпр. за два члана породице је потребно заказати два термина за изабрану конзуларну услугу);
- за услугу преузимања новог пасоша и издавање приступних параметара за апликацију ConsentID није потребно заказати термин
Заказивање термина је обавезно за све остале конзуларне услуге:
Поступак електронског заказивања термина за конзуларне услуге
Портал е-Управа за заказивање термина
НАПОМЕНА: за пријаву на страници https://ezakazivanje.ekonzulat.gov.rs/#pretraga за конзуларне услуге у Амбасади Републике Србије у Краљевини Шведској неопходно је да на тастатури користите слово Ш / Š како се пише у српском језику када уписујете земљу у понуђеном менију
(уколико упишете слово S у понуђеном менију -ЗЕМЉА- вам неће приказати Шведска или Švedska; /приказаће се Словенија или Северна Македонија/)
за додатне информације како да закажете термин, молимо да кликнете на електронску везу (линк) ПОМОЋ на порталу "е-управа" Републике Србије.
Конзуларно одељење - рад са странкама - радним данима 10:00-13:00 часова
Пријава боравка у иностранству дужег од 90 дана
Грађани који одлазе у иностранство са намером да непрекидно бораве у иностранству дуже од 90 дана дужни су да, пре одласка, надлежном органу пријаве привремени боравак у иностранству.
Грађани који оду у иностранство са намером да непрекидно бораве у иностранству не дуже од 90 дана, а свој боравак продуже, дужни су да привремени боравак у иностранству дужи од 90 дана пријаве надлежном органу, преко дипломатско-конзуларног представништва. Када се враћају у земљу, дужни су да пријаве повратак у земљу у року од осам дана од дана повратка у место пребивалишта.
Подносиоцу пријаве привременог боравка у иностранству и повратка из иностранства издаје се одговарајућа потврда од стране надлежне Полицијске Управе места (град или општина) у којем странка има пријављено пребивалиште у Републици Србији.
Захтеве за Пријаву боравка у иностранству дужег од 90 дана решава Министарство унутрашњих послова Републике Србије (у даљем тексту МУП РС), преко Конзуларног одељења Амбасаде Републике Србије (у даљем тексту Амбасада) и односи се на држављане Републике Србије.
Поступак:
Пријава боравка дужег од 90 дана
Подношење захтева за добијање одговарајуће Потврде:
- Пријава боравка у иностранству дужег од 90 дана (фромулар се налази на крају текста)
Захтев за Пријаву боравка у иностранству дужег од 90 дана се подноси лично у Амбасади. Приликом подношења захтева плаћа се припадајућа такса.
Неопходно је да странка са собом има важећи српски идентификациони документ, пасош или лична карта (возачка дозвола се не уважава као идентификациони документ).
Странка не треба да прибавља додатна документа осим свог личног документа који је горе наведен.
Амбасада обрађује примљени захтев и прослеђује службеним путем захтев надлежној полицијској управи места (град или општина) МУП-а РС где лице има пријављено пребивалиште.
Након добијене одговарајуће потврде од стране МУП-а РС странка се обавештава и у обавези је да је лично преузме у Амбасади и да својим потписом потврди пријем документа.
Такса за издавање Потврде о пријављеном боравку у инострантву дужем од 90 дана је исказана у ценовнику Конзуларне услуге
За све додатне информације неопходно је да се обратите путем и-мејла Конзуларном одељењу Амбасаде Републике Србије у Краљевини Шведској: consular.stockholm@mfa.rs
ФОРМУЛАРИ / ОБРАСЦИ:
/упис података у обрасцима или формуларима се могу учинити ћириличним или латиничним писмом /
Пријемни образац - Амбасада Републике Србије у Стокхолму
Формулар – Захтев за пријаву боравка у иностранству дужег од 90 дана
Одјава пребивалишта ради исељења из Републике Србије
Сходно одредбама Законом о пребивалишту и боравишту грађана, захтев за одјаву пребивалишта ради исељења из Републике Србије се подноси лично у месту пребивалишта.
У изузетним случајевима се захтев за одјаву пребивалишта може поднети преко Амбасаде Републике Србије у Краљевини Шведској, и то уколико се лице већ налази у иностранству и из оправданих разлога није у могућности да дође у Републику Србију.
Изузетне ситуације се сматрају: болест, инвалидност, старост, ограничењe или забрана кретања као, на пример, у актуелним условима пандемије корона вируса и слично.
Захтев се подноси на прописаном формулару (приложен на крају текста) уз који се подноси и следеће:
- доказ о спречености доласка у Републику Србију
/Доказ о спречености се сматра медицинска документација у случају болести или инвалидитета преведена на српски језик од стране овлашћеног преводиоца, односно изјава подносиоца у случају ограничења или забране кретања/
- потписана изјава подносиоца захтева у слободној форми којом лице изјављује да се исељава из Републике Србије
Неопходно је да странка са собом има важећи српски идентификациони документ, пасош или лична карта (возачка дозвола се не уважава као идентификациони документ).
Амбасада обрађује примљени захтев и прослеђује службеним путем захтев надлежној полицијској управи места (град или општина) МУП-а РС где лице има пријављено пребивалиште.
Након добијене одговарајуће потврде од стране МУП-а РС странка се обавештава и у обавези је да је лично преузме у Амбасади и да својим потписом потврди пријем документа.
За све додатне информације неопходно је да се обратите путем и-мејла Конзуларном одељењу Амбасаде Републике Србије у Краљевини Шведској: consular.stockholm@mfa.rs
ФОРМУЛАРИ/ОБРАСЦИ:
/упис података у обрасцима или формуларима се могу учинити ћириличним или латиничним писмом /
Пријемни образац - Амбасада Републике Србије у Стокхолму
Формулар - Захтев за одјаву пребивалишта