Путне исправе
УРАЂЕНИ НОВИ ПАСОШИ НА ДАН 18.06.2025.
Конзуларно одељење - рад са странкама - радним данима 10:00-13:00 часова
за услугу преузимања новог пасоша и издавање приступних параметара за апликацију ConsentID није потребно заказати термин
за све остале услуге заказивање термина за конзуларне услуге је обавезно:
Поступак електронског заказивања термина за конзуларне услуге
Портал е-Управа за заказивање термина
за пријаву у Краљевини Шведској неопходно је да користите слово Ш / Š на тастатури како се пише у српском језику (не слово С / S)
за додатне информације како да закажете термин, молимо да кликнете на електронску везу (линк) ПОМОЋ на порталу "е-управа" Републике Србије.
БИОМЕТРИЈСКА ПУТНЕ ИСПРАВЕ - ПАСОШ
За држављане Републике Србије који раде и живе у Краљевини Норвешкој и Републикама Финској, Летонији, Исланду и Естонији који подносе захтев за издавање или замену биометирјске путне исправе у Амбасади РС у Стокхолму, напомињемо да на местима у тексту где је наведена Краљевина Шведска исто се односи и на те државе и документе који су еквиваленти у тим државама са наведеним документима у Краљевини Шведској.
ПУНОЛЕТНА ЛИЦА
Замена биометријског пасоша
Приликом подношења затева за замену биометријског пасоша, потребно је приложити следеће:
1. постојећи биометријски пасош Републике Србије (чија важност је истекла или истиче у скоријем периоду, не више од 6 месеци – прочитати напомену испод!)
Напомена:
- уколико сте изгубили пасош потребно је да губитак пријавите Полицији у Краљевини Шведској и да донесете оригинал полицијске Потврде на увид
- уколико је важност пасоша дужа од 6 месеци а желите да га замените за нови тада ћете у Конзуларном одељењеу Амбасаде потписати изјаву о разлогу подношења захтева за замену пасоша; разлози су следећи:
- промена личног имена
- попуњене странице пасоша
- потребан нови пасош са дужим роком важења због поднетог захтева за продужење дозволе боравка у Краљевини Шведској
2. доказ о регулисаном боравку у Краљевини Шведској (шведски пасош, шведска национална лична карта коју издаје Полицијска управа, инострани пасош са којим је дозвољен рад и боравак дужи од 90 дана у Шведској, картицу дозволе боравка – Uppehållstillståndskort или потврду Migrationsverket-a да је примљен захтев који сте предали за продужење дозволе боравка на ваше име или на име вашег детета/деце)
3. исписе Извода из матичне књиге рођених и Уверења о држављанству Конзуларно одељење Амбасаде РС у Стокхолму прибавља по службеној дужности (не морате поседовати оригинале тих докумената) осим ако странка изричито изјави да ће та документа прибавити сама
Први биометријски пасош
Уколико први пут подносите захтев за биометријски пасош Републике Србије, потребно је да приложите следеће:
1. доказ о регулисаном боравку у Краљевини Шведској (шведски пасош, шведска национална лична карта коју издаје Полицијска управа, инострани пасош са којим је дозвољен рад и боравак дужи од 90 дана у Шведској, картицу дозволе боравка – Uppehållstillståndskort или потврду Migrationsverket-a да је примљен захтев који сте предали за продужење дозволе боравка на ваше име или на име вашег детета/деце)
2. исписе Извода из матичне књиге рођених и Уверења о држављанству Конзуларно одељење Амбасаде РС у Стокхолму прибавља по службеној дужности (не морате поседовати оригинале тих докумената) осим ако странка изричито изјави да ће та документа прибавити сама
МАЛОЛЕТНА ЛИЦА ДО НАВРШЕНИХ 18 ГОДИНА ЖИВОТА
Малолетно лице – први бимотеријски пасош или замена биометријског пасоша
Приликом подношења захтева први биометријски пасош или за замену биометријског пасоша за малолетно дете потребно је приложити следеће:
1. постојећи биометријски пасош Републике Србије детета (чија важност је истекла или истиче у скоријем периоду, не више од 6 месеци – прочитати напомену испод!)
Напомена:
- уколико сте изгубили пасош потребно је да губитак пријавите Полицији у Краљевини Шведској и да донесете оригинал полицијске Потврде на увид
- уколико је важност пасоша дужа од 6 месеци а желите да га замените за нови тада ћете у Конзуларном одељењеу Амбасаде потписати изјаву о разлогу подношења захтева за замену пасоша; разлози су следећи:
- промена личног имена
- попуњене странице пасоша
- потребан нови пасош са дужим роком важења због поднетог захтева за продужење дозволе боравка у Краљевини Шведској
2. важеће пасоше или националне личне карте за оба родитеља (неопходно је да је један од родитеља српски држављанин)
3. доказ о регулисаном боравку родитеља (и детета) у Краљевини Шведској (шведски пасош, шведска национална лична карта коју издаје Полицијска управа, инострани пасош са којим је дозвољен рад и боравак дужи од 90 дана у Шведској, картицу дозволе боравка – Uppehållstillståndskort или потврду Migrationsverket-a да је примљен захтев који сте предали за продужење дозволе боравка на ваше име или на име вашег детета/деце)
4. исписе Извода из матичне књиге рођених и Уверења о држављанству Конзуларно одељење Амбасаде РС у Стокхолму прибавља по службеној дужности (не морате поседовати оригинале тих докумената) осим ако странка изричито изјави да ће та документа прибавити сама
Важне напомене:
1. Захтев за подношење захтева за пасош за малолетно дете подносе оба родитеља уз лично присуство.
Присуство само једног родитеља је могуће:
А. уз оверену Сагласност другог родитеља
- ако је Сагласност исписана српским језиком и начињена у Шведској, она треба бити оверена Apostille печатом од стране нотара у Шведској; ако је Сагласнонст исписана страним језиком и начињена у Шведској треба бити преведена на српски језик заједно са Apostille печатом од стране овлашћеног судског тумача за српски језик;
- ако је Сагласност начињена у Републици Србији и на српском језику, она треба бити оверне од стране нотара у Србији
- Сагласност се може дати и електронским путем преко портала еКонзулата.
Б. уз Одлуку суда да самостално врши право родитељског старања над дететом - донети правоснажну судску Пресуду издату од суда у Републици Србији; уколико је такву пресуду донео суд у Краљевини Шведској, та пресуда мора бити оверена печатом Apostille и преведена на српски језик код овлашћеног судског тумача за српски језик.
2. За сваки захтев за издавање пасоша неопходно је лично присуство лица које подноси захтев за путну исправу – пасош.
3. Такса за израду нове биометријске путне исправе је исказана у ценовнику Конзуларних услуга
4. Законски рок за издавање новог биометријског пасоша је 60 дана изузев оних пасоша које издаје Координациона управа МУП-а Републике Србије |
Контакт: за све додатне информације неопходно је да се обратите искључиво путем и-мејла са конкретним питањем на адресу: consular.stockholm@mfa.rs
ФОРМУЛАРИ/ОБРАСЦИ:
/упис података у обрасцима или формуларима се могу учинити ћириличним или латиничним писмом /
Пријемни образац - Амбасада Републике Србије у Стокхолму
ПРИВРЕМЕНА ПУТНА ИСПРАВА - ПУТНИ ЛИСТ
Захтев за издавање путног листа – држављани Републике Србије
Уводни део
Амбасада Републике Србије у Стокхолму (у даљем тексту Амбасада) има надлежност да изда привремени путни документ за повратак у Републику Србију – Путни лист држављанима Републике Србије или деци, малолетним лицима, која ће бити пријављена у матичне евиденције у Републици Србији и биће направљен пасош детету под условом да је, најмање, један родитељ држављанин Републике Србије.
Путни лист има важност тридесет (30) дана од датума издавања и служи само за једно путовање, односно, један улазак у Републику Србију.
Улазак у Републику Србију је могућ директним авио-летом или у случају путовања друмским превозним средством под условима да се путовање одвија у правцу Републике Србије без задржавања у земљама транзита дуже од разумно потребног времена за путовање кроз ту земљу.
Са издатим путним листом у Амбасади и одласком у Републику Србију није могуће да се оствари и повратак у Краљевину Шведску или одлазак у неку другу државу.
Путни лист се издаје у следећим случајевима:
1. Истекла важност пасоша држављанина Републике Србије
2. Изгубљен пасош држављанина Републике Србије
3. Оштећен пасош држављанина Републике Србије
4. Прибављени документи за пријаву рођења и упис у држављанство Републике Србије за децу, малолетна лица, под условом да је, најмање, један од родитеља држављанин Републике Србије и да ће се увести у матичне евиденције и да ће се направити пасош у Републици Србији
ad 1. у случајевима када се подноси захтев за издавање Путног листа из разлога што је истекла важност пасоша особе која подноси захтев, Путни лист се издаје истог дана
ad 2. у случају губитка пасоша неопходно је да се, приликом захтева за издавање Путног листа, донесе оригинал Записника из Полиције о пријави губитка пасоша из Полицијске управе у Шведској или Полицијске управе оне државе у којој је пасош изгубљен (не треба превод овог документа); у овом случају неопходно је да се изврши идентификација особе која је изгубила пасош уколико та особа нема личну карту издату у Републици Србији или се ни на један начин не може, непосредно, утврдити идентитет те особе (не прихвата се изјава два сведока који својом тврдњом изјављују да је идентитет те особе неспоран); уколико се идентитет особе која је поднела захтев за издавање путног листа мора утврдити путем провере у МУП-у Републике Србије (МУП РС), Путни лист се не може добити истог дана када је и захтев поднет, већ након добијене сагласности од стране МУП-а РС
ad 3. У случају оштећења пасоша неопходно је да се путем приложеног пасоша може непосредно утврдити идентитет особе која подноси захтев за издавање Путног листа и у том случају путни лист се издаје истог дана када је захтев и поднет
ad 4. У случајевима када се подноси захтев за издавање Путног листа за дете до навршене прве године живота неопходно је да се приложи оригинал докумената који служе за пријаву рођења и упис у држављанство Републике Србије и то: Personbevis на име детета где су уписани сви подаци о родитељима коју издаје Управа пореза у Шведској Skatteverket; овај документ мора бити прописно оверен овером Апостил (Apostille) код шведског нотара (Notarius Publicus) и преведен на српски језик ћириличним писмом код овлашћеног преводиоца; Амбасада ће прихватити ове документе и у условима да није приложен превод
Поступак издавања Путног листа:
- Приликом подношења захтева за издавање Путног листа неопходно је да се донесу две (2) фотографије лица особе за коју се захтев подноси димензије 3,5 х 4,5 цм.
- Приликом подношења захтева за издавање Путног листа неопходно је:
-
- попунити пријемни захтев Амбасаде (приложен на крају текста) и
- попунити и потписати образац Захтев за издавање путног листа (приложен на крају текста)
- Додатни документи које странка треба да попуни и потпише у случајевима губитка или оштећења пасоша:
- У случајевима губитка пасоша неопходно је попунити образац – Пријава странке о губитку пасоша (приложен на крају текста)
У случајевима оштећења пасоша неопходно је попунити образац – Изјава странке на околности оштећења путне исправе (приложен на крају текста)
Важне напомене:
Захтев за подношење захтева за путни лист за малолетно лице до навршених 18 година живота подносе оба родитеља уз лично присуство.
Присуство само једног родитеља је могуће:
А. уз оверену Сагласност другог родитеља
- ако је Сагласност исписана српским језиком и начињена у Шведској, она треба бити оверена Apostille печатом од стране нотара у Шведској; ако је Сагласнонст исписана страним језиком и начињена у Шведској треба бити преведена на српски језик заједно са Apostille печатом од стране овлашћеног судског тумача за српски језик;
- ако је Сагласност начињена у Републици Србији и на српском језику, она треба бити оверне од стране нотара у Србији
Б. уз Одлуку суда да самостално врши право родитељског старања над дететом - донети правоснажну судску Пресуду издату од суда у Републици Србији; уколико је такву пресуду донео суд у Краљевини Шведској, та пресуда мора бити оверена печатом Apostille и преведена на српски језик код овлашћеног судског тумача за српски језик.
Амбасада издаје Путни лист истог дана када је захтев поднет уз услов да је непосредно утврђен идентитет особе која подноси захтев за Путни лист.
У случајевима када се не може непосредно утврдити идентитет особе која подноси захтев за издавање Путног листа, Амбасада издаје Путни лист након добијене сагласности од стране МУП-а РС. У случају да странка не може да дође у Амбасаду да преузме Путни лист, исти се може послати поштом уз прецизно дату адресу на коју треба послати документ и плаћање надокнаде поштанских трошкова.
Цене услуга су истакнуте у ценовнику Конзуларних услуга
Контакт: за све додатне информације неопходно је да се обратите искључиво путем и-мејла са конкретним питањем на адресу: consular.stockholm@mfa.rs
ФОРМУЛАРИ/ОБРАСЦИ:
/упис података у обрасцима или формуларима се могу учинити ћириличним или латиничним писмом /
Пријемни образац - Амбасада Републике Србије у Стокхолму
Формулар - Захтев за издавање Путног листа
Формулар - Пријава странке о околностима губитка пасоша
Формулар - Изјава странке на околности оштећења путне исправе
Захтев за издавање путног листа – држављани Црне Горе
Уводни део
Амбасада Републике Србије у Стокхолму (у даљем тексту Амбасада) има надлежност да изда привремени путни документ за повратак у Црну Гору – Путни лист држављанима Црне Горе или деци, малолетним лицима, која ће бити пријављена у матичне евиденције у Црној Гори и биће направљен пасош детету под условом да је, најмање, један родитељ држављанин Црне Горе.
Путни лист се не може издати у Амбасади истог дана када је захтев поднет.
Путни лист се издаје тек након прибављене сагласности МУП-а Црне Горе који Амбасада добија службеним путем и односи се на све случајеве у којима се подноси захтев за издавање Путног листа.
Амбасада издаје Путни лист након добијене сагласности од стране МУП-а Црне Горе. У случају да странка не може да дође у Амбасаду да преузме Путни лист, исти се може послати поштом уз прецизно дату адресу на коју треба послати документ и плаћање надокнаде поштанских трошкова.
Путни лист има важност тридесет (30) дана од датума издавања и служи само за једно путовање, односно, један улазак у Црну Гору.
Улазак у Црну Гору је могућ директним авио-летом или у случају путовања друмским превозним средством под условима да се путовање одвија у правцу Црне Горе без задржавања у земљама транзита дуже од разумно потребног времена за путовање кроз ту земљу.
Са издатим путним листом у Амбасади и одласком у Црну Гору није могуће да се оствари и повратак у Краљевину Шведску или одлазак у неку другу државу.
Путни лист се издаје у следећим случајевима:
1. Истекла важност пасоша држављанина Црне Горе
2. Изгубљен пасош држављанина Црне Горе
3. Оштећен пасош држављанина Црне Горе
4. Прибављени документи за пријаву рођења и упис у држављанство Црне Горе за децу, малолетна лица, под условом да је, најмање, један од родитеља држављанин Црне Горе и да ће се увести у матичне евиденције и да ће се направити пасош у Црне Горе
ad 1. у случајевима када се подноси захтев за издавање Путног листа из разлога што је истекла важност пасоша особе која подноси захтев тражи се сагласност МУП-а Црне Горе за издавање Путног листа
ad 2. У случају губитка пасоша неопходно је да се, приликом захтева за издавање Путног листа, донесе оригинал Записника из Полиције о пријави губитка пасоша из Полицијске управе у Шведској или Полицијске управе оне државе у којој је пасош изгубљен (не треба превод овог документа); тражи се сагласност МУП-а Црне Горе за издавање Путног листа
ad 3. У случају оштећења пасоша неопходно је да се путем приложеног пасоша може непосредно утврдити идентитет особе за коју се тражи сагласност МУП-а Црне Горе
ad 4. У случајевима када се подноси захтев за издавање Путног листа за дете, малолетно лице, неопходно је да се приложи оригинал докумената који служе за пријаву рођења и упис у држављанство Црне Горе и то: Personbevis на име детета где су уписани сви подаци о родитељима коју издаје Управа пореза у Шведској Skatteverket; овај документ мора бити прописно оверен овером Апостил (Apostille) код шведског нотара (Notarius Publicus) и преведен на црногорски језик код овлашћеног преводиоца; Амбасада ће прихватити ове документе и у условима да није приложен превод; тражи се сагласност МУП-а Црне Горе за издавање Путног листа за дете, малолетно лице, које није уписано у матичне евиденције Црне Горе
Поступак издавања Путног листа:
- Приликом подношења захтева за издавање Путног листа неопходно је да се донесу две (2) фотографије лица особе за коју се захтев подноси димензије 3,5 х 4,5 цм.
- Приликом подношења захтева за издавање Путног листа неопходно је:
-
- попунити пријемни захтев Амбасаде (приложен на крају текста) и
- попунити и потписати образац Захтев за издавање путног листа (приложен на крају текста)
- Додатни документи које странка треба да попуни и потпише у случајевима губитка или оштећења пасоша:
- У случајевима губитка пасоша неопходно је попунити образац – Пријава странке о губитку пасоша (приложен на крају текста)
У случајевима оштећења пасоша неопходно је попунити образац – Изјава странке на околности оштећења путне исправе (приложен на крају текста)
Важне напомене:
Захтев за подношење захтева за путни лист за малолетно дете подносе оба родитеља уз лично присуство.
Присуство само једног родитеља је могуће:
А. уз оверену Сагласност другог родитеља
- ако је Сагласност исписана српским језиком и начињена у Шведској, она треба бити оверена Apostille печатом од стране нотара у Шведској; ако је Сагласнонст исписана страним језиком и начињена у Шведској треба бити преведена на српски језик заједно са Apostille печатом од стране овлашћеног судског тумача за српски језик;
- ако је Сагласност начињена у Републици Србији и на српском језику, она треба бити оверне од стране нотара у Србији
Б. уз Одлуку суда да самостално врши право родитељског старања над дететом - донети правоснажну судску Пресуду издату од суда у Републици Србији; уколико је такву пресуду донео суд у Краљевини Шведској, та пресуда мора бити оверена печатом Apostille и преведена на српски језик код овлашћеног судског тумача за српски језик.
Амбасада издаје Путни лист након добијене сагласности од стране МУП-а Црне Горе. У случају да странка не може да дође у Амбасаду да преузме Путни лист, исти се може послати поштом уз прецизно дату адресу на коју треба послати документ и плаћање надокнаде поштанских трошкова.
Цене услуга су истакнуте у ценовнику Конзуларних услуга са напоменом је за стране држављане такса за ову врсту конзуларних услуга удвостручена.
Контакт: за све додатне информације неопходно је да се обратите искључиво путем и-мејла са конкретним питањем на адресу: consular.stockholm@mfa.rs
ФОРМУЛАРИ/ОБРАСЦИ:
/упис података у обрасцима или формуларима се могу учинити ћириличним или латиничним писмом /
Пријемни образац - Амбасада Републике Србије у Стокхолму
Формулар - Захтев за издавање Путног листа за странце
Формулар - Пријава странке о околностима губитка пасоша
Формулар - Изјава странке на околности оштећења путне исправе
ОПШТЕ ИНФОРМАЦИЈЕ О ПУТНИМ ИСПРАВАМА
За време боравка у иностранству, пасош служи њеном имаоцу за доказивање идентитета и као доказ о држављанству Републике Србије. Пасош сме да користи само лице на чије име је издат.
Молимо да пасоше за време боравка у иностранству чувате. У случају губитка или оштећења обратите се најближем представништву Републике Србије.
Потребан Вам је биометријски пасош Републике Србије:
Биометријске пасоше Републике Србије издаје Министарство унутрашњих послова Републике Србије.
Захтев за биометријске пасоше можете поднети у доле наведеним дипломатско-конзуларним представништвима Републике Србије у иностранству1.
За издавање биометријског пасоша потребно је лично присуство, као и присуство малолетног детета уколико подносите захтев и у његово име.
Уз захтев се приложу следећа документа у оригиналу:
• документ за идентификацију: биометријски пасош, лична карта или друга јавна исправа на основу које се може утврдити идентитет
• уверење о држављанству Републике Србије (не старије од годину дана) само код издавања првог биометријског пасоша. Код сваког наредног, уверење је потребно ако је дошло до промене личних података. Уверење се прибавља по службеној дужности, осим ако странка изричито изјави да ће га прибавити сама.
• извод из матичне књиге рођених. Извод се прибавља по службеној дужности, осим ако странка изричито изјави да ће га прибавити сама.
Малолетно лице, без обзира на старост, добија властити пасош и не може се уписати у пасош родитеља. За малолетна лица, поред горе наведених докумената, неопходно је присуство оба родитеља или оверена сагласност родитеља који није присутан. Узорак изјаве можете погледати овде. Изјава о сагласности другог родитеља је неопходна и у случајевима када је један родитељ страни држављанин.
Законски рок за решавање захтева поднетом у иностранству је 60 дана.
Дипломатско-конзуларна представништва нису у могућности да приме захтеве за биометријски пасош за следећа лица:
а) новорођену децу у иностранству док се не изврши пријава рођења, односно, не упишу у матичну књигу рођених у Србији, пријави пребивалиште и одреди ЈМБГ (јединствени матични број грађанина)
б) која закључе брак пред иностраним органом и обрате се за издавање пасоша ради промене презимена, све док наведена промена презимена није извршена и у матичним књигама у Србији.
Пасоши се израђују у Републици Србији. Пасош се преузима лично, доласком у дипломатко-конзуларно представништво где је поднет захтев а пошто се претходно добије обавештење да је биометријски пасош достављен том представнишву ради уручења. Пасош може бити уручен и лицу које подносилац захтева овласти.
За детаљније информације у вези са издавањем пасоша, молимо да се обратите најближем конзулату или амбасади.
Поседујете плави пасош са ознаком „СР Југославија".
Важност плавих пасоша са ознаком „СР Југославија" престала је 31. децембра 2011. године.
Изгубили сте путну исправу у иностранству
Уколико сте изгубили путну исправу на пропутовању, пријавите нестанак исправе полицијском органу земље у којој боравите и затражите потврду о пријави губитка. Са том потврдом обратите се најближем представништву Републике Србије, које ће Вам, по спроведеном поступку утврђивања идентитета и држављанства, издати путни лист за повратак у Србију.
Путни лист служи само за један улазак у Републику Србију. Са путним листом се не можете вратити у иностранство. Када путујете са путним листом, путнчким возилом, из иностранства у Републику Србију, није дозвољено задржавање у земљама транзита више него што је разумно време путовања - транзитирања земље кроз коју путујете.
1Абу Даби, Атина, Бања Лука, Берлин, Берн, Беч, Брисел, Варшава, Вашингтон, Диселдорф, Загреб, Истанбул, Каиро, Канбера, Копенхаген, Кувајт, Лисабон, Лондон, Љубљана, Мадрид, Милано, Минхен, Москва, Мостар, Њујорк, Отава, Париз, Пекинг, Подгорица, Праг, Преторија, Рим, Салцбург, Сарајево, Сиднеј, Скопље, Стразбур, Стокхолм, Торонто, Требиње, Трст, Франкфурт, Хаг, Хамбург, Херцег Нови, Цирих, Чикаго, Штутгарт.