Пренос посмртних остатака


Конзуларно одељење - рад са странкама - радним данима 10:00-13:00 часова

за услугу преузимања новог пасоша и издавање приступних параметара за апликацију ConsentID није потребно заказати термин

за све остале услуге заказивање термина за конзуларне услуге је обавезно:

Поступак електронског заказивања термина за конзуларне услуге

Портал е-Управа за заказивање термина 

за пријаву у Краљевини Шведској неопходно је да користите слово Ш / Š на тастатури како се пише у српском језику (не слово С / S)

за додатне информације како да закажете термин, молимо да кликнете на електронску везу (линк) ПОМОЋ на порталу "е-управа" Републике Србије.


СПРОВОДНИЦА (документ за пренос посмртних остатака)

Потребна документа за издавање Спроводнице за пренос посмртних остатака у  Републику Србију

  1. Извод из матичне књиге умрлих од Управи пореза, Skatteverket, оверен печатом и потписан (Dödsfallsintyg och släktutredning), затим оверен од стране Notarius Publicus-a (овера печатом Apostille) и након тога преведен на српски језик ћириличним писмом код овлашћеног преводиоца
  2. Извештај о смрти од Управе преза, Skatteverket, оверен печатом и потписан Dödsbevis оверен од стране Notarius Publicus-a (овера печатом Apostille) и преведен на српски језик ћириличним писмом код овлашћеног преводиоца
  3. Извештај лекара о узроку смрти од Социјалне службе, Socialstyrelsen, (Dödsorsaksintyg) оверен (Apostille-ом) и званично преведен на српски језик ћириличним писмом код овлашћеног преводиоца
  4. Уколико је извршена кремација и у питању је пренос урне, потребна је Потврда о кремирању (Kremering eller gravsättning) оверен (Apostille-ом) и званично преведен на српски језик ћириличним писмом код овлашћеног преводиоца
  5. Потврда о обезбеђеном гробом месту у Републици Србији коју издаје надлежна установа, локална самоуправа или верска организација.
  6. Важећи српски идентификациони документ преминуле особе, пасош или лична карта; уколико особа која је преминула нема српска лична документа мора се доставити важећи шведски лични идентификациони документ. Важећи шведски лични идентификациони документ може бити пасош или национална лична карта коју издаје Полицијска управа (Polismyndigheten). Уколико нема један од наведена два документа Амбасада, уз одређена правна ограничења, може уважити шведску возачку дозволу преминуле особе.
  7. Сагласност судских органа земље пријема, односно Шведске, уколико смрт није наступила природним путем
  8. Захтев, члана породице или погребног предузећа овлашћеног за транспорт посмртних остатака, у коме ће бити наведено, поред осталог, којим путем ће бити извршен транспорт (образац Захтева за издавање спроводнице приложен на крају странице)
  9. Важећи идентификациони документ члана породице који подноси захтев за издавање Спроводнице уколико лично подносе захтев за издавање Спроводнице или важећи идентификациони документ особе која заступа погребно предузеће које подноси захтев за издавање спроводнице

 

Поступак:

Захтев за упис чињенице смрти у матичне евиденције Републике Србије подноси лично члан породице или ангажовано погребно предузеће.

Амбасади Републике Србије у Стокхолму се подноси Захтев издавање Спроводнице за пренос посмртних остатака за преминулу особу, која је преминула у иностранству (Краљевина Шведска или Република Летонија). Захтев за издавање Спроводнице за пренос посмртних остатака је конзуларна услуга која се спроводи непосредно након поднетог захтева и странка добија документ одмах након обраде предмета и уплаћене таксе. Такса се наплаћује у Амбасади након овере документа путем банкарске картице или путем апликације SWISH.

 

Транзитна спроводница:

Уколико је потребно издати спроводницу за транзит посмртних остатака преко територије Републике Србије, неопходно је приложити оригинал Спроводнице за пренос посмртних остатака оне државе где ће се укоп обавити.

Такса за издавање Спроводнице је исказана у ценовнику Конзуларне услуге

За све додатне информације неопходно је да се обратите искључиво путем и-мејла Конзуларном одељењу Амбасаде Републике Србије у Краљевини Шведској: consular.stockholm@mfa.rs

 

ФОРМУЛАРИ/ОБРАСЦИ:

/упис података у обрасцима или формуларима се могу учинити ћириличним или латиничним писмом /

Пријемни образац - Амбасада Републике Србије у Стокхолму

Формулар - Захтев за издавање Спроводнице

Овлашћени преводиоци у Краљевини Шведској


ОПШТЕ ИНФОРМАЦИЈЕ О ИЗДАВАЊУ СПРОВОДНИЦЕ

За пренос посмртних остатака из иностранства у Србију, потребно је прибавити одговарајући документ Републике Србије - спроводницу.
Захтев за издавање спроводнице се подноси у дипломатско-конзуларном представништву.

За издавање спроводнице потребно је приложити следећа документа у оригиналу:

  1. пасош преминуле особе;
  2. захтев родбине или погребног предузећа овлашћеног за транспорт посмртних остатака у коме ће, поред осталог, бити наведено где ће се сахрана обавити и којим путем ће бити извршен транспорт;
  3. извод из МКУ издат од надлежног органа земље пријема;
  4. извештај лекара о узроку смрти;
  5. спроводница, односно дозвола за пренос тела у иностранство, издата од стране надлежног органа земље пријема (на пр."Leichenpass" у Немачкој и Аустрији);
  6. потврда о обезбеђеном гробном месту у Републици Србији уколико се ради о страном држављанину;
  7. уколико је лице преминуло од куге или великих богиња, спроводница се издаје по прибављеној сагласности Министарства здравља Републике Србије. Сагласност прибавља дипломатско-конзуларно представништво Републике Србије.

Уколико ће лице бити сахрањено у некој трећој земљи, али се транспорт посмртних остатака обавља преко територије Србије, потребно је прибавити транзитну спроводницу Републике Србије. За издавање транзитне спроводнице потребна су сва горе наведена документа, као и спроводница државе у којој ће лице бити сахрањено.

За пренос урне у Србију такође је потребно прибавити спроводницу. Прилажу се сва горе наведена документа, као и потврда о кремацији.